Tehnologie

O NOUĂ TEHNOLOGIE POATE ÎNCĂRCA COMPLET O MAȘINĂ ELECTRICĂ ÎN 10 MINUTE

Împărtășește articolul cu prietenii tăi

Un nou tip de anxietate numit „anxietate de distanță” este adesea unul din factorii principali pentru care oamenii se tem să cumpere mașini electrice.

Pe scurt, anxietatea de distanță este teama constantă că bateria unei mașini electrice nu va ține suficient pentru a vă duce acolo trebuie să mergeți, iar încărcare lentă a bateriilor din ziua de astăzi nu ajută deloc la rezolvarea problemei.

Noua tehnologie

Dar, un nou tip de tehnologie a bateriilor dezvoltată de oamenii de știință de la Universitatea de Stat Penn, ar putea să vă reducă aceasta anxietate. Bateria EV așa cum a fost denumită de către dezvoltatorii săi, depășeste blocajele existente ale bateriilor normale, oferind astfel o încărcare completă de la 0 – 100% în doar câteva minute.

Am demonstrat deja că putem încarca un vehicul electric în 10 minute cu un rage de aproximativ 200 – 300 de mile (321 – 482 km).

spune inginerul chimic Chao-Yang Wang

Și putem face acest lucru menținând un ciclu de înarcare a bateriilor de 2.500, echivalentul a jumătate de milion de kilometrii de călătorie.

spune inginerul chimic Chao-Yang Wang

Acea ultimă parte este foarte importantă, deoarece Bateriile EV – la fel ca cele din smartphone-ul sau laptop-ul dvs. sunt baterii Lithiu-Ion, care au un număr limitat de cicluri de încărcare/descărcare înainte de a se degrada până când devin inutile.

Unul dintre factorii care pot grăbi degradarea bateriilor este căldura (motivul pentru care companiile vă spun mereu să nu lăsați bateriile să se încălzească prea tare).

Această realitate nefericită este un obstacol pe care Departamentul de Energie al Statelor Unite ale Americii doresc să îl depășească folosind Bateriile EV obținând un standard numit Încărcare rapidă extremă (XPC), care permite încărcarea în siguranță a bateriilor EV în doar 10 minute.

Rezultate

Potrivit echipei Penn, noul lor design al bateriei – dacă ar fi redus – poate atinge acel obiectiv tehnologic ambițios.

O barieră critică pentru obținerea XFC este placarea Li, care apare de obicei la rate mari de încărcare și deteriorează drastic durata de viață și siguranță a bateriilor

explică cercetătorii în lucrarea publicată

Chiar dacă temperatură este rea pentru bateriile Lithiu-Ion, totuși, creșterea temperaturilor pe perioade scurte pare să conducă efectiv la o mai mică placare Li.

În trecut, se credea că bateriile cu Lithiu-Ion ar trebuii să evite funcționarea la temperaturi ridicate, datorită posibilelor efecte secundare accelerate.

spune Wang

Dar acest studiu sugerează că efectele negative ale placării Li la temperaturi ridicate sunt reduse considerabil dacă timpul de expurere este unul mic.

Mai exact, cercetătorii au descoperit că bateriile încălzite până la 60 de grade Celsius (140 de grade Fahrenheit) pentru aproximativ 10 minute în timpul încărcării, ar putea atinge standardul XFC, rezistând până la 1.700 de cicluri de încărcare.

Rezultatele cercetării sunt publicate în Joule.

Author

Libera exprimare.

Write A Comment